John Williams

Persbericht 24 juni

BN’ers en oud-voetballers strijden zaterdag 29 juni samen met kinderen en jongvolwassenen met Down onder het mom ‘Geef Down De Toekomst’ bij de Amsterdamse voetbalclub Ajax.

Na het overweldigende succes van vorig jaar, vindt op zaterdag 29 juni aanstaande de tweede editie van een uniek voetbalevenement plaats op de tot de verbeelding sprekende trainingsvelden van de Amsterdamse voetbalclub “De Toekomst”. Dit evenement is een initiatief van de MF Foundation en stichting De Upside Van Down, en wordt ondersteund door de Ajax Foundation. Op deze middag zullen twintig voetbalteams, bestaande uit kinderen en jongvolwassenen - al dan niet met Downsyndroom - en bekende Nederlanders tegen en met elkaar voetballen.
Het bijzondere voetbaltoernooi heeft als motto "Geef Down De Toekomst" en is één van de activiteiten van stichting De Upside Van Down om het imago van kinderen en jongvolwassenen met Downsyndroom te verbeteren. De aftrap wordt om 13:00 uur genomen door niemand minder dan John Williams. Aan het toernooi werken tevens Humberto Tan, Bryan Roy, Sebastiaan Labrie, Aad de Mos, Desmond van Gemert, Richard Witschge, Marga Scheide, Jack Spijkerman, Dave Dekker, Patrick Ladru, Emanuel Anning, Jasmine Sendar, Santi Kolk, Jimmy Simons en Koert-Jan de Bruijn geheel belangeloos mee als captains van de deelnemende teams.
Naast het voetbaltoernooi worden er gedurende de middag verschillende activiteiten georganiseerd voor kinderen met en zonder Downsyndroom. Iedereen is van harte welkom om te komen aanmoedigen, mee te spelen aan diverse spellen en vooral te genieten van een gezellige middag. Zo is er een springkussen, wordt er geschminkt, zijn er diverse voetbalgerelateerde spelletjes en worden er streetdance workshops gegeven.

De middag wordt feestelijk voortgezet door het entertainment programma dat om 16:15 uur van start gaat en gepresenteerd wordt door kindervriend Henny Huisman. Er zijn spetterende optredens te zien van Berget Lewis, Mick Harren en “The Voice Kids” finalisten Jasmijn Beekman en Dave Dekker, en de meiden van Rosana’s Dance Studio geven een fantastische streetdance show weg. Om 17:30 wordt de dag afgesloten met de prijsuitreiking.

Dit "Geef Down De Toekomst" evenement is ook door de Ajax Foundation met veel enthousiasme omarmd. Met hun ondersteuning zal een extra positieve bijdrage aan het toernooi worden geleverd.
De MF Foundation van Frank en Myriam Vogel ondersteunt stichting De Upside Van Down zowel op organisatorisch als financieel gebied, daar zij er 100% in geloven dat een imagoverbetering voor kinderen en jongvolwassenen met Downsyndroom zal leiden tot meer kansen en acceptatie in de huidige maatschappij, waarbij integratie het keywoord is.

Over Stichting De Upside Van Down
Stichting de Upside van Down zet zich in voor een positief beeld van het Downsyndroom. Met eigentijdse projecten toont de stichting zoveel mogelijk aan, dat de maatschappij waardevoller wordt als mensen met Downsyndroom er hun bijdrage aan mogen leveren. De goede beeldvorming staat namelijk aan de basis van acceptatie en integratie van mensen met Downsyndroom in de maatschappij.

Over MF Foundation

Het doel van MF Foundation - opgericht in 2008 door Myriam (M) en Frank (F) Vogel - is een positieve bijdrage te leveren aan een betere wereld in de breedste zin van het woord. MF Foundation biedt o.m. hulp aan mensen met een lichamelijke- en/of geestelijke beperking. MF Foundation doneert substantieel aan onder meer War Child en de Stichting Spieren voor Spieren.

Meer info: www.mffoundation.nl

Volg het laatste nieuws over dit evenement via de Facebookpagina: www.facebook.com/Geefdowndetoekomst

Door op 25 juni 2013

Deze web­si­te gebruikt coo­kies om infor­ma­tie op uw com­pu­ter op te slaan. Som­mi­gen zijn essen­ti­eel om de web­si­te goed te laten func­ti­o­ne­ren. Ande­ren geven ons inzicht in hoe de web­si­te gebruikt wordt en hel­pen ons om de gebrui­ker­s­er­va­ring te opti­ma­li­se­ren. Wij ano­ni­mi­se­ren de IP adres­sen in Goog­le Ana­ly­tics. Met het bezoe­ken van onze web­si­te stemt u in met onze Privacy Statement.